İşte 2010 Öss’deki Değişiklikler

[poll id="5"]
Meb uzun süreden beri Öss sınavının sistemini değiştirmek için uğraş veriyordu. İnternet sayfalarını gezerken bir haber dikkatimi çekti ve hemen sizinle paylaşmak istedim. Habere göre 2010 yılındaki Öss sınavı 2 ayrı sınav şeklinde olacak ve ikinci sınav dört farklı testten oluşacak. Birde yabancı dil testi yapılacak. Testler iki haftaya yayılacak ve üniversiteler testine göre öğrenci alacak. Sınav Nisan ve haziran ayında olmak üzere iki aşamalı olacak. Nisan ayında yapılan sınavda temel bilgiler yer alacak. Barajı geçen öğrenciler haziran ayındaki sınava katılacak. Yök’ün sistemine göre nisan ayında öğrencilere matematiğk,fizik,kimya,biyoloji,tarih,coğrafya,felsefe,psikoloji derslerinden sorular sorulacak. haziran ayında ise 2 haftaya yayılan dört farklı test uygulanacak. Bunlar matematik,edebiyat,fen ve sosyal testleri olacak. Üniversiteler hangi testlere göre öğrenci alacağını önceden açıklayacak. Yabancı dil okumak isteyen öğrenciler üçüncü haftada yapılan yabancı dil sınavına girecek. Meslek liseleri ise normal lise mezunlarıyla aynı şartlarda sınava girecek. Uzun zamandan sonra meslek liselerinin önü de açılmış olacak. İmam hatip liseleri de istedikleri test alanını seçerek istedikleri bölüme gidebilecek. Bir güzel haberde imam hatip lisesi mağdurları için…Sistemin 2010 yılına yetişmesi bekleniyor. Yeni sistem şimdiden hayırlı uğurlu olsun. Bence baya güzel bir sınav sistemi olmuş. Sistemin 2 haftaya yayılması öğrenciler üzerindeki sitresi azaltacaktır. Meslek liseleri ve imam hatip liseleri içinde hayırlı bir haber.
…………………………………………………………………………………………………………….
ÖSS’de “açık uçlu” sorular geliyor
ÖSYM’nin YÖK’e önerisine göre üniversiteye giriş sınavı 2010 yılından itibaren iki aşamalı hale gelecek. 2011′den itibaren adaylar tüm test alanlarından açık uçlu soruları yazılı cevaplayacak. ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan, geçtiğimiz hafta gerçekleştirilen YÖK Genel Kurulu toplantısında önerdiği yeni ÖSS sistemiyle ilgili bilgi verdi. Yarımağan, üniversiteye giriş sınavında 2010 yılından itibaren iki aşamaya geçilmesini öngördüğünü bildirdi.
Sınav 4 oturumda yapılacak
Temel nitelikteki ilk aşamanın başarılması halinde ikinci aşamaya geçileceğini ve ikinci aşamanın cumartesi-pazar günleri olmak üzere iki haftada toplam dört oturumda tamamlanacağını anlatan Yarımağan, adayların bu oturumlarda Matematik, Edebiyat, Fen ve Sosyal test alanlarından soruları yanıtlayacaklarını ifade etti.
Yarımağan, “Bu oturumlarda yapılacak sınavlar, bizim bugün yaptığımız ÖSS’nin ikinci kısmındaki testlerin, örneğin Matematik-2 testinin daha geniş bir biçimi olacak. Yani 30 soru sorduğumuz Matematik-2 testi, bir oturumda yapılacak ve tabii ki hem verilecek süre artacak hem de soru sayısı. Örneğin, 100 veya 120 ya da 150 soru yöneltelim diye düşünüyoruz” dedi.
Yazılı cevap dönemi
Yarımağan’ın önerisinin YÖK tarafından kabul edilmesi halinde, 2010 yılında başlayacak iki aşamalı yeni sınavda, bir süre sonra adayların “yazılı” cevaplamaları gereken “açık uçlu” sorular da yöneltilmeye başlanacak. Yarımağan, “Daha ileriki aşamada, soruların bir kısmı açık uçlu olacak. Açık uçlu sorular bölümünde, adaylara küçük küçük sorular yöneltiyorsunuz ve aday cevabını yazıyor. Makineyle değil, insan eliyle değerlendiriyorsunuz” diye konuştu.
Açık uçlu sorular tüm derslerden gelecek
Hangi test alanlarından açık uçlu sorular yöneltileceği sorusuna Yarımağan, “Tüm derslerden olacak. Yani bütün sınav test biçiminde olmayacak, bazı sorular açık uçlu olacak” karşılığını verdi. Yarımağan, şöyle devam etti:
“Çünkü, test sınavları eğitimi olumsuz etkiliyor, öğrencilerin belli yetenekleri gelişmiyor. Bütün sınavları test yaparsanız, öğrenci belirli düşünce kalıpları arasında kalıyor, sentez yetenekleri gelişmiyor. Bütün dünya bunu yapıyor. Bizim de yavaş yavaş o yöne gitmemiz lazım. Tabii bu ‘yazılı cevap’ kısmı işin daha sonraki aşaması.”
Uzun cevap istenmeyecek
Açık uçlu sorulara verilecek yanıtların nasıl değerlendirileceğinin sorulması üzerine Yarımağan, şunları söyledi:
“Öyle çok uzun cevap gerektiren sorular sorulmuyor. Küçük küçük sorulardan oluşuyor. Test sorusu gibi fakat altında şıklar yok. Sonucu aday bulacak. Bu durumda öğrencinin kağıdını, adını gizleyerek, bilgisayar ortamına aktarıyorsunuz. Birkaç yüz hocayla da anlaşma yapıyorsunuz. Her adayın sorusunu iki hocaya veriyorsunuz, değerlendirme talimatı doğrultusunda, onlar değerlendiriyorlar.”
Yarımağan, iki aşamalı sınav sisteminde, yabancı dil sınavının ayrı bir oturumda yapılacağını açıkladı.
2009′daki değişiklikler
ÖSS’de 2009 yılında yapılması düşünülen değişikler arasında ise ağırlıklı ortaöğretim başarı puanının hesaplanmasında okulun başarısının etkisinin azaltılması, adayların mezun oldukları bölümlerle ilgili ya da ilgili olmayan alanlar arasındaki katsayı farkının daraltılması bulunuyor.
Mevcut uygulamada, adayların üniversiteye yerleştirme puanları hesaplanırken, okulun ÖSS’deki başarısı da göz önünde bulunduruluyor ve bu durum ‘ağırlıklı ortaöğretim başarı puanı’ olarak isimlendiriliyor. Şu andaki sistemde, yerleştirme puanları hesaplanırken okulun başarısı yüzde 21, sınavdaki başarı da yüzde 79 oranında etkili oluyor.
YÖK Genel Kurulu, 2009-ÖSS ve daha sonraki yıllarda geçerli olacak modeli 29 Ocak 2009′da yeniden görüşecek.


merve demişki 17 Ocak 09 22:43
ya herşey iyi hoşta ben 2010 da öss ye girecek bi öğrenci olarak biraz tedirgin olmamak elde değil ..nasıl olacağını hiçbilmediğim bi sınav sistemiyle karşı karşıyaym ve kafam karışık yani…ya hazrlandığımızdan farklı çıkarsa öss nolcakk
( ama nese meslek liseleri adına sevindim hayrlı oğurlu olsun
admin demişki 17 Ocak 09 22:50
bence çok güzel bir uygulama olmuş herkes eşit şartlarda sınava girecek herkez kozlarını paylaşacak kim iyiyse o üniversiteli olacak kimsenin hakkı yenmeyecek önü kesilmeyecek
irfan demişki 18 Ocak 09 18:10
bir meslek liseli olarak teşekür ediyorum fakat benim amacım polislik bunun için nasıl sistem uygulanacak merve arkadışımızında dediği gibi bu konu da daha açık bilgilendirmeler yapmalısınız hangi konulardan sınava girecez bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler.
esra demişki 18 Ocak 09 20:28
selam… güzel bir sistem ama ben şunu merak ediyorum; meslek lisesinde okuyorum ve bölümüm bilgisayar yani sayısalcıyım,önceki sınav sistemine göre mat-2 sorularını çözmem gereksizdi ve ben bu sınav sistemine göre mat-2 bölümünü çözcekmiyim??? cevaplarınız için şimdiden teşekkürler…
admin demişki 18 Ocak 09 20:54
esra üniversiteler önceden hangi test sorularına göre öğrenci alacaklarını açıklayacaklar ve sende istediğin bölümün testini çözerek yerleşebileceksin
prenses demişki 18 Ocak 09 21:07
ya nebıcım ıs bu bole ya ınsan tedırgın oluo ya hersey bıze mı vurur ya yok ne yapacagını bılmıo artık
GaMZee demişki 19 Ocak 09 08:07
Ya ��imdi anadolumeslek lisesindeyim
açıkçasıyeni sistembeniçok korkuttu hele bide ingilizce i��in içine karı��tı ya
wayyyy halimize demekten ba��ka bir��eydiyemiyorum
yenisistem hem iyi hemde kötü oldu
eski sistemde pek iyisayılmazdı gerçi
sude demişki 19 Ocak 09 09:01
meslek liselerinin önünü açın okumak istiyoruz
kewser demişki 19 Ocak 09 17:13
insan tedrgn oluo ama yha off:( peki bn sözelcym matematk cözmem gerekecek mi bide üniversteler ne zamandan acıklıycak hangi dersle alcaklarını matematk falan cözmemz gerekiyosa ona göre calıssak diorum!!!
sevenhell demişki 20 Ocak 09 15:50
bole saçma bir sistem olamaz ………..
Sibel demişki 20 Ocak 09 21:08
Deneme tahtasıyız biz zaten..Hadi bunu da bi denesinler..
Hayatımızı mahvetmek ellerinde ..Tam bir sisteme alıştık diyoruz çok gecmeden başka bir sistem.Nereye kadar bu böyle?
Sistemin değişeceği söylentisi ortaya atıldığından beri o kadar gerginim ki,bunca çalışmalarımın boşa gideceği korkusu sardı.
Amaçlarının ne olduğunu herkes biliyor..
Hayırlı olsun demeyeceğim,inşallah yetişmez de bayram ederim…
aslı demişki 21 Ocak 09 13:05
başarısı düşük olan kişiler zaten herşeyi saçma bulurlar…
simqe demişki 21 Ocak 09 20:01
YA ŞİMDİ SAYISALEŞİT AĞIRLIK DİE BŞY KALMADI MI YANİ ARTIK ? HAYRET BİŞEY YA KIYAFET DEİŞTİRİR GİBİ SÜREKLİ SİSTEM Mİ DEİŞİR YAA NE BİÇİM İŞ BU YA OFF :@ ADAMIN SÖLEDİĞİNE BAKIN YA “YA 100 YA 150 SORU YÖNELTECEĞİZ.” ÇOK BASİT DİMİ O ARADAKİ 50 SORU SİZİN İÇİN..AMA BİZİM İÇİN ÖLE DEİL İŞTE.:@ALLAH KAHRETSİN HEPİNİZİ YHA!
5Y demişki 22 Ocak 09 00:45
Anadolu Teknik Lisesi öğrencisi olarak sistemden memnunum ama tam olarak nasıl işleyeceğini bilmediğim için, biraz gerginim (hatta çok gerginim). Mat2 çözmek istemiyodum, çok da bi bilgim yok ama, yapıcaz artık yapıcak bişey yok…
iklimya demişki 22 Ocak 09 02:39
ben ünvrsite öğrencisiyim sınava 2010 yılında tekrar girecem bu sistemi hiç sevmedim değişmesin 2006 da değişen sistemden nasibimizi aldık ona alıştık derken bu nedir ya bunlar aklını mı kaçırmış tabi para onlarda kendi çocukları için sorun yok onlar zaten en güzel okullarda parayla okurlar biz ne olacaz peki özentilerden kurtulsunlar başka ülkelerin eğitim sistemine ulaşmaya çalışırken yapılan her yeni saçmalıklarla öğrenciler çöküyor lütfen bu mesajları okuyan bir yetkili bile varsa yeter artık durun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gencay demişki 23 Ocak 09 03:02
yaaaa bu nasıl iş yaaa benim 3. girişim olucaksınava ilk girişi olan bi kişi benden daha avantajlı olabilecek benim verdiğim emekler nolcak her yıl yeni bir sistem cıksın ne güzel, sizin zamanınızda da böyle sistem varmıydı 4 aşamalı adamı iyice bilinmeze sokuyolar yaaa tedirgin olmamak elde mi, bide clasic soruda hazırlamıslar 2 yıl önce deseler ne gülerdim ama bu yök ten hersey beklenir nasıl biliolarsa öyle yapsınlar benim itiraz etmem bişeyi değiştirmiyor zaten; bari buraya yazıyımda rahatlıyım biraz…
kadir demişki 23 Ocak 09 20:15
bence sürekli degişiklik yapmak çok saçma.sırf imamların önünü açmak için yapılmış aptalca bişey bence bu.bu yıl gircem ben de öss ye fakat bu degisiklik beni tedirgin edio çok fazla.ya kazanamazsam falan falan işte.fen lisesinde okuorum buradaki ögrenciler dahi aşırı şekilde rahatsız oldu bu durumdan.kesin kazanmalıyım psikolojisine girdiler.ama şundan çok eminim eger bu iktidar degisirse sistem degisir.yanlız sınavdaki soru sayısını artırmak ve günlere bölmek gayet mantıklı gibi geldi bana.yazılı soruların olma sebebi de imamlara tam puan yapıştırmak bence.bazı iyi yönleri olabilir ama sürekli degismesi yanlış olan
gamze demişki 25 Ocak 09 21:04
YA OOFFFFFFFFFFFFF NE BU YA BİZİMLE RESMEN ALAY EDİYORLAR. NASIL BİR SINAV OLACAĞINI BİLEMİYORUZ TABİ BUDA BİZDE STRES OLUŞTURDU.BENCE BU SINAVA GİRMEDEN ÖNCE YENİ SINAV SİSTEMİNİ GÖSTERMEK AMAÇLI SINAV YAPMALARI LAZIM YA DA BÜTÜN LİSELERE SEMİNER DÜZENLEMELİLER…ALLAH YARDIMCIMIZ OLSUN ARKADAŞLAR.
ahmet demişki 27 Ocak 09 02:22
ya 2011 de gircem kesin bizi vurcak ama çok saçma bi sistem özellikle her test 100-150 soru insanın kafası almaz tüm soruları çok iyi olcağını düşünüolarsa kendileri girsinler biz öss 2. kısımı yapamıcaz diye düşünürken onlar bi testten 150 soru soruyolar insan biraz düşünüp mantıklı yaklaşır olaya. pes diyorum
elmas demişki 28 Ocak 09 19:48
amaçları sadece imam hatip liselerinin önünü açmak bunu kimse anlamıyomu yoksa yeni sınav sistemi felan yalan uyanın artık!!
AĞRILI CEVAT demişki 30 Ocak 09 19:08
ben meslek lisesinde okuyom bölümüm inşaat teknolojisi gelecek sene öss ye giircem meslek liselerin önündeki katsayı puanı kalkacak mı? yorumlarını bekliyom..SİLİVRİ ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ….
AĞRILI CEVAT demişki 30 Ocak 09 19:11
BU SİSTEM ÇOKK İİİ BENCE MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİSİ ADAM GİBİ ÇALIŞMALI.. HEHEEE
SİLİVRİ TL E.M.L
tu��çe demişki 30 Ocak 09 19:46
ortaö��retim puanının etkisi azaltılacakmı�� ziya özcan yaptı��ı açıklamada sınav sadace ö��rencinin ba��arısı olacak dıiyor ama okulda aldı��ı notlarda zaten ö��rencinin ba��arısı de��ilmiydi ozaman okulun önemi azalack ve yine dersanelerin rolü artacak lise3 ö��rencisi olarak çok endi��eliyim yine fen1 puanı e��ita��ırlı��a ek puan getirecekmi ayrıca sınavda soru sayılarının da artaca��ını belirttiler ne kadar mantıklı tartı��ılır kesinlikle çok saçma bir sistem
tugce demişki 30 Ocak 09 19:49
ortaogretim puanının etkisi azaltılacakmıs ziya özcan yaptıgıı açıklamada sınav sadace ogrencinin basarısı olacak dıiyor ama okulda aldıgımız notlarda zaten ögrencinin basarısı degılmiydi ozaman okulun önemi azalack ve yine dersanelerin rolü artacak lise3 ögrencisi olarak çok endıseliyim yine fen1 puanı ea2ye ek puan getirecekmi ayrıca sınavda soru sayılarının da artacagını belirttiler ne kadar mantıklı tartısırılır kesinlikle çok saçma bir sistem
Nalin demişki 30 Ocak 09 20:11
Güzel bi uygulama gibi görünüyor ama beni endiselendiren konu su : ilk biz girmis olacagiz bu sekilde sinava ve daha yeni oldugu icin bizim icin dezavantaj olusturuyor diye düsünoyorum. anadolu lisesinde okuyorum ve sirf meslek ve imam hatip liselerinin önünü acmak icin simdide bizim acimizdan kötü oldu bu. eskiden 0.8 ile carpiliyordu puan simdi ise 0.5.. hadi hayirlisi diyelim
mert demişki 30 Ocak 09 23:37
ben meslek lisesi öğrencisi olarak önümüzü actıkları için iyi oldu , diyer lisede okuyan öğrencilerin işine gelmediği için çok kötü diyorlar ön yargılı davranıyorlar ama bu yeni sistemle ilgili bir sınavın yapılsı gerekiyor diye düşünüyorum
gül demişki 02 Şubat 09 22:32
ya bence bu sistem iyi hoş da beni de etkileyeceğinden dolayısıyla tedirginim inş. daha kolay olur kazanma şansımızın yüksek olmasını isterim bence de bu sistem çok iyi
şenay demişki 03 Şubat 09 00:04
ya hiç bşy deilde şu 0.8 0.5 oldumu.nlr biri buna tam bi netlik getirsin..
kasırga demişki 03 Şubat 09 15:27
ne deyim size bilmiyorum sözelciyim matematik çözmek istemiyorum polisliği ve jandarma assubaylığını düşünüyorum bu yeni sistem bence berbat açık uçlu soru istemiyorum bu tip soruların degerlendirilmesinin nasıl adaletli olacagını düşünüyorsunuz bırakın ya meslek lisesininde pek öyle avantajı yok kime yutturuyosunuz bence eski sistem güzel bi sözelciden matematik,fizik,kimya,çözmesini nasıl bekliyosunuz hemde açık uçlu soru tipiyle yazıklar olsun size bi insanın geleceğiyle oynamak işte bu kadar basit
varşova demişki 05 Şubat 09 23:47
ne yapıp ne edildi imam hatiplileri üniversiteye sokmayı başaracaklar bu sistemle,gözün aydın akp..
admin demişki 06 Şubat 09 01:22
onların üniversiteye girme hakkı yokmu ne demek şimdi bu
ata demişki 07 Şubat 09 02:26
bende 2006da değişen sistemden nasibimi almş bi insanım o sistemi son anda değiştirerek benim ve benim gibi arkadaşlarımızn hayatıyla oynadılar ben 2010da yine össye girerek üniversiteye girmeyi düşünüyordm ama bu yeni sistem beni yine harcayacak gibi gözüküyor hayırlısı olsn ama ben umutsuzum deneme tahtası olduk
sıdıka demişki 07 Şubat 09 19:53
tmm herşey ii hoş’DA okul puanı çok az qelio ya:S
rabia demişki 07 Şubat 09 19:56
bncede ya 1-2 puan filan qeliomuş.çok saçma:S
Emre demişki 08 Şubat 09 00:29
ya ne bilim ya zaten telaşyan oluyodum bu oss sısttemıyle ıı ce ölcem ya şu ünüverteye bı yerlessydım ınslah allah hepımıze ılk senede nasıp edr arkadaslar hakımızdan hayırlısı herseyın
Çağrı demişki 08 Şubat 09 12:51
ne mantıksızlık sen meslek liseliye fizik kimya gösterme sonra eşitsiniz de eşitlik anlayışına bakarmısınız !!!!!! bence meslek liselerine ek puanla girebilecekleri bölümlerin sayısını arttırmaları lazım
örneğin sağlık meslek te çevre sağlığı bölümünde okuyan bir öğrenciye ek puan vererek çevre mühendisliğine gitmesi sağlanmalı zaten o öğrenci okulda da ona yönelik dersler görüyor
öbür türden sen fizik kmya dersi vermediğin bi okulun öğrencisinden tıp ,hukuk, mühendislik bekliyemessin
hatun demişki 10 Şubat 09 00:35
meslek lisesinin önü açılmış hıh iyi yapmışsın göstermediğin derslerden sınav yap ikinci bölümü hiç görmeden 11.sınıfta böle bir sistemin olacağını duy ve hallet bakalım halledebiliyosan bir senede mat2 fen2 onu neden düşünmedin yazık değilmi bir taraftan önünü açıyon ama bu öğrenci bilmeden görmeden nasıl yapabilsinki bu konuları zamanıda çokmuş gibi
uklm demişki 10 Şubat 09 14:17
ya ben meslek lisesine gidiyarum
ne biçim
öss adlamadım gitti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
yasinnnnn demişki 10 Şubat 09 14:20
öss hakında bana bir bilgi
verin anlamadım gitti
ya
nasıl olacak ben meslek lisesinde okuyorum onur necmi su arkmadeşima buradan selamlar
kübra demişki 10 Şubat 09 14:25
ben kübra öss den cok endişeleniyorum
ece** demişki 11 Şubat 09 00:54
önceki sistemleri katlar? ben mf ögrencisim ıkıncı bolumunde..tüm derslerinkine grmeyi düşünüyorum.. hiçbşii yapamazsam birinden birinde daha iyi olablmek için?bu senetye kadar kalem oynatmazdım ama şimdi tedirgin ldum bende.. ilk sınav için zor olmıycagnı düşünyrm.. yanı orta dereceli soru olcak ve cok soru olcagı için.. korkutucu sonuclar almıycaksnz gorun zaten sistem ilk snvda bisürü kişiyi elemiş olcak bence şikayet etmek yerine kolları sıvasanız iyi olur çünküsuana kadar gelmiş en iyi sistem
tuğba demişki 12 Şubat 09 03:23
yhaa bu ne bole anlayamiorm…bildiğimiz klasik yazlı gibi soru gelcekmiş mantksz bişey bu eğer bole bişy olrsa sınav tamamen önmini kaybeder…bizim okumamamz için önmze her türlü engeli koyuyorlar.neyin nsl olacağina dair kesin bişy yok ve ben bu durumdan çok skldm cok ta gerginimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm…………..=(((((((
adanalıgizoş demişki 12 Şubat 09 18:16
bende tedirgin oluyorm bu ne iştir yaw sürekli sistem değişio nolcak bizim halimiz hepd bizi vuruo böle seyler .merveye katılıom.ya bıktık artık yaw kafayı yiyecz
sfter demişki 12 Şubat 09 22:13
bence bu sitem güzel olcak.en iyisi sisteme alışmaya çalışmak .bu sistemle öğrenci daha başarılı olacak die düşünüyorum………………………………………………….
çünkü sınavların aralıklarla yapılması öğrencinin üzerindeki stresi azaltacaktır…………
ayrıca alanlardaki seçimlerde de avantajlıyız……….
heppimize hayırlı uğurlu olsun:D…………………………………………………………………………….
gamze38 demişki 18 Şubat 09 05:21
bnde makina bölümü meslek lisesiyim bu nasıl iştir ya hayat hepmi bizi vuracak yaa… bıktık bu sınavlardan okuma isteğini azaltıyosunuz adamın hadi bizim için bi iyi haber şunu anlamıyorum nasıl iyi bi haber oluyo??? ayrıca ne kadar iyi bi haber oluyo???
dilek demişki 23 Şubat 09 02:18
ne biçim yasa bu ya gerçekten deneme tahtası yaptılar bizi bıktım bu sınav metodlarını değiştirmekten biraz insaf yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
SUAT demişki 25 Şubat 09 03:55
YÖK bana bilgisayardan soru sorsun
webdizayn demişki 25 Şubat 09 03:56
bilgisayardan anlarım sadece
musa demişki 28 Şubat 09 06:05
ya saten bu ısler hep bızım basımıza gelır anlam falan veremedım ben bu olaya
ben meslek lısesı ogrencısıyım yanı adamlar katsayıyı kaldırdılarda noldu bızım sayısal 1 e hazırlandımız sınava sımdıde karman corman bişey geldı. allah herkesın yardımcısı olsun nediiim
Emre demişki 01 Mart 09 01:14
beyler veya hanımlar öss sistemınden taammam haberım var eger haber almka ısteyenler varsaaa msn nımı eklesınler ……………….
EDİTÖR NOTU: Sitemizde msn adresi vermek yasaktır.
sinem demişki 01 Mart 09 01:49
neeee açıkuclu sorular mııı??? bu ne bıcım sistem yaa acıkcasıpek hosuma gıtmedi ossnin 2 haftaya yayılmas coook kotu daha uzun sure stres yasayacagım ayrıca bırıncı sınav kotu gecerse o piskolojı ıkıncı sınavı da etkıleyecek bunun dısında hıc alısmadıgın bır sınavla karsı karsıya kalacaksın bu daha da kotu dershanelerisınav stresını azaltmak amacı da guden belli aralıklarla yapılan sınavları da bır se yaramayack :S:S:
elif demişki 04 Mart 09 04:27
bu ne ya allah aşkına bu ne iingiliz sistemıymış ne ingliliz istemı ya nie hep bi yerlere bağlıyız kaç senden beri oturttugumuz sistemi pat die değiştirmek ne kadar mantıklı? Benm bildiğim bi sistem getirtilcekse insan gibi önceden haber verilir öğrenci milleti de ona göre hazırlıgıını yapar öyle tepeeden inme sınava ay sayarken olmazzz ben 11. sınıfa gelmişim dil öğrencisiym su ana kadar bana 15 mat netı yetio die mat çalışmamışımm gelip benm onume ikinci bölmde benı ektikilcek 45 mat sorusu soruolar artıııı neymiş efendim biz sözel öğrencilerinin 2. bölümde girdiği sosyal sınavına gircekmişim ohh ya ne ala sen bana 3 sene boyunca yakın çağ tarihi gösterme matematık gösterme tarıh 2 gösterme sosyolojı bilmem ne gösterme sonra gel bana onu sorr ne bu adalet mı bu ha tabi bi de bi dil sınavınmız var 150 sorulukk ! allah aşkına araştırıp baksınlar insan beynı o kadar soruyu o kadar sürede kaldırıo mu ya ingilizce bu ingilizceee ana dil değil !! gelip de bi yetkili çıkıp da derseki biz öğrencilermzn uni.ye girme orranını yukseltmeye çalışıorz doğru bi sistem getirdik die arttık yazıklar olsun derim yanı demokrasıymışş adı var sadecee adıı bunu yaşayan öğrencilerrrr ınsan anket yaparrr fikir alışverısınde bulunurrr sistemı öle duzenleerr buna uzaktan bakan bitakm ınsnlrn siyası çıkarları ıcın değill neyse ben içimi dökym dedm kmsenın de kalee alcanı da sanmıom yetkılı adına ama olsun..
kpssci demişki 04 Mart 09 04:29
arkadaşlar yorumlarımıza dikkat edelim küfürlü yorumları onaylamıyoruz
Emre demişki 04 Mart 09 04:30
elif benım herseyden haberım var eger uzun uza dıye bılgı almak ıstersen verebılrıım ben emre
Editör Notu: msn adresi vermek yasaktır
elif demişki 04 Mart 09 04:30
he ama tabııı bi deee şuuuuu ben kaç senden berıı diploma notun duşmesn die çalış çalş çalş çalş yüksek tutu notlarını sora birileri gelsn sana desn ki diploma notu bilmem kaça düştüüüüü neee buu adalettt miii
Emre demişki 04 Mart 09 04:32
ya acıdım kor olaydım beni eliff aglıyom suan senın içinn::S:S:S
eLiFF demişki 05 Mart 09 02:02
ben 2011de sınava giricem ve öss o kadar saçma sapan bi hal aldı ki..
açık uçlu soru nasıl bi mantıkdır hala anlamıs değilm normal testlerin suyu çıktı sanki
ayrıca bana 30 soru fazla gelio simdi 150 ye çıkardılar öğrenciyiz biz diye hiç acımıyolar resmen yaa bu sınav sistemini çıkaranın önüne verelm o kadr soruyu bakalm çözebilcek mi
ayrıca ben su anda FeN Lisesinde okuorm ve bi anda puanlarn düsüceğni görüorm
o zmn ne anlmı kaldı ki bu okuln ben nie bu kadr yıl fen lisesndeyz die kendini bisey sanan hocaları çektim ki giderdm bi düz liseye keyfime bakardm
kenilerini modernlestircekler die bizi gözden çıkarıolar ama öğrenci de olsak biz İnsanız!!
bence bu sınav kesinlikle bi saçmalık haline geldi özellikle de Fen Lisesi öğrencileri için..!
keske birazda bizm açımızdan düsünebilseler…!
egeli demişki 06 Mart 09 04:02
yaaaaa.bu ne ya .her zaman sistemi değiştiriyorlar öğrenci psikolojisi nasıl diye hiç düşünmüyorlar.İNSAN DEĞİLSİNİZZ…….bi küfür edecektimde şimdi..
egeli demişki 06 Mart 09 04:03
NO HUMAN
Emre demişki 10 Mart 09 04:00
etme sakın bence bu sıstem daha hoşş ooohh fen liselerii ne oldu sizee ben düz lisedeyım hocalar bos o kadar hoskı okulda fazla ders çalısanda yok okul puanımda yuksek gelecekk ohh be duslıse ııyı kı varsınn:D
mne demişki 13 Mart 09 04:27
ya nası bi mantıktır bu bn bi buçuk senemi harciim bursa anadoluya giriim adamın teki gelip bi buçuk senemle bu 2 senemi yesin ve hiçbişe olmamış gibi …..
bu arada açık soru sormaları çok zor .. çnküm ööretmenler bu olaya ne der bu 1 ikincisi o kadar kaıdı okucak ööretmen bulmak kolay mı ??
bnce bu sistemde bizi yuttuktan sonra kalkıcak. ki gerçi biz 11lere göre daa şanslıız. en azından önümüzde bi örn. olcak
Sami demişki 13 Mart 09 19:40
bence de kesinlikle çok güsel bi sistem bunu yapanlardan allah razı olsun diyorum baska bişe demiyorum :=
nalan demişki 16 Mart 09 19:09
ßu sınaw sistemi çOk kötü umarım deqi$mez ßende 2010′da öss qircem ve meslek lisesiyim ßu sistemi iStemiorumm
sinem demişki 17 Mart 09 23:25
vallahi arkadaslar bence güzel olur gıbı gelıyor sonucta sen bütün derslere calısıyorsun sonucta sorular profosör dr ünal yarım aganın dedıgı gıbı acık uçlu ise unutupda aklımıza o sınav esnasında gelmemıs diye bır sey olmayacak arkadas siz şimdiden böyle tedırgın olursanız öss için basaramazsınız sız cok iyi bir sekıl de calısın gerısını o yüce allahıma bırakın işallah hepimiz ideallerimize kavusuruz burdan 2010 da öss ye girecek arkadaslarıma basarılar dılıyorum arkadaslar hersey gönlünüzce olsun
selin demişki 18 Mart 09 00:46
ALLAH RAZI OLSUN BU SİSTEMİ GETİRENDEN …İLK DEFA ÇOK GÜZEL BİR ŞEY YAPTILAR TEBRİK EDERİM BEN MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİSİYİM VE BİZ ÖNCEDEN SADECE BÖLÜMÜMÜZLE İLGİLİ SEÇEBİLİYODUK ALLAHA ŞÜKÜRLER OLSUN ŞİMDİ ÖNÜMÜZ AÇILDI BİZ DE İSTEDİĞİMİZİ SEÇEBİLCEZ İMAM HATİPLİLERDE ÖYLE BAKIN DEMEK OLUNCA OLUYOMUŞ BİZ DE İNSAN DEĞİLMİYİZ NİYE BU AYRIMCILIK NİYE BU KISITLAMA BİZDEN ÖNCEKİ MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ İSTEYEREK GİTMEYEN ŞU ANDA MESLEĞİNİ SEVMEYEN AMA MECBURİYETTEN BİR İŞİ OLSUN DİYE ÇALIŞAN ÇOK SAYIDA KİŞİ VAR O ZAMAN UYGULANMADIĞI İÇİN ALLAH SORSUN ONLARA DA!NASIL SEVİNDİM BİLEMEZSİNİZ ALLAH HERKESİN TÜM ÖĞRENCİ KARDEŞLERİMİN YARDIMCISI OLSUN !!!
eLiFF demişki 20 Mart 09 18:20
bu nasıL bi mntıktır yaa
düz LiseLere ayrıcaLk yapıcaz die MesLek LiseLerini sevindircez die FeN LiseLeriNi harcıoLar
bu tam bi dengesizLik
ben boşuna mı bu kadar çaLıstım o zmn
daLga geçer gibi bi de böyLe bisi çıkarıoLar!!!!
mne demişki 20 Mart 09 19:54
kesinlikle haklısın bu tam bi saçmalık
NECLA demişki 22 Mart 09 11:08
gerçekten de deneme tahtası olmuşuz.tamam meslek liseleri adına sevindim ama bunu daha iyi bi yolla yapabilirlerdi.hem öss hem yds sistemi değişecek 2010 da.psikolojimi allak bullak ettiler!! ÇOK AZ bi sürem kaldı!! ne kadar yapabilsemm!! arkadaşlar sizede ne kadar başarılı olursunuz bu sistemle bilemiyorum ama BAŞARILAR DİLİYORUMM
ENGİN demişki 23 Mart 09 23:38
slm ben engin polislik düşüyonum 2010 polis meslek yüksek okulu artık liselermezun almıcekmiş sadece ünüverdte mezunları alınacakmış dogrumu bilgilendirirseniz sevinirim
handan demişki 23 Mart 09 23:39
ticaret meslek lisesi bu sene pmyo sınavına girebiliyor mu cwp verirseniz sevinirim
Kenan Alpogan demişki 28 Nisan 09 18:38
Ya bunlar hakkaten saçmalamışlar.Elbet bir değişiklik gerekiyordu ama bu şekilde radikal bir değişime hiç gerek yoktu.Yapılması gereken sadece Orta öğretim başarı puanının sınava etkisini azaltmak,sınav süresini uzatmak ve puanlama yaparkan seçilecek mesleğe göre puanlama yapmaktı.Mesela Tıp bölümünü tercih edecek bir öğrencinin Biyoloji testi puanı en yüksek katsayı ile çarpılmalıydı.
Böyle sil baştan bir sistem oluşturmak,iki aşamalı hale getirmek bir dersten 60-70 soru sormak resmen zırvalamak demek.Olmaz öyle şey.İmam hatiplerin önünü açıp irtica faaliyeti yapmak için milyonların emeğine küfreder gibi değişiklik yapmak saçmalamak olur.
İmam hatiplere uygulnan katsayı zulmüne de karşıyım,böyle dengesiz bir değişikliğe de karşıyım.Fakat kaldırılan katsayı olayı göze batmasın diye koca sınav sistemini değiştirmek hakkaten insafsızlık.
duygu demişki 23 Mayıs 09 20:48
öncelikle baştaki gerekli soruya bayıldım =) (9+1) =) ya sınav sistemi ne olursa olsun çalışan yapar zaten.bu ülkede bazı şeyler çok kolay degil.ben sınava falan direk karşıyım ama yapılacak birşey yoksa sonuçta bizimde gelecegimizi kurtarmak için çalışmaktan başka şansımız yok.ama okul puanı kalksın meslek lisesi yada anadolu lisesinden birisi ham 200 ben ham 240 alıp aynı yerde okumayalım.haksızlık bu.ayrıca üklenin içinde oldugu şu durumda ugraşılması gereken konu sınav sistemi degil.laşkalaştırmanın anlamı yok…
gökhan demişki 25 Mayıs 09 15:30
bu sisteme kötü diyenler yorum yazmak için verilen soruyu becerip cözemeyenlerdir.
MUSA demişki 30 Mayıs 09 22:06
bu nası bi mantık yaaa nasıl mal bi düşünce neymiş beş oturup yuh bide ………………
MUSA demişki 30 Mayıs 09 22:07
bu sistem çok kötü bunu yetkililere okutun böyle şey olmaz
feyza demişki 01 Haziran 09 14:05
bu ne biçim iş yha…türkiyede köklü bir eğitim sistemi olmadığı sürece bu ülkeninde sözüm ona gelecekleri olan biz gençlerininde sonu pek ii gibi görünmüo..
taha demişki 03 Haziran 09 23:42
ya bu ne biçim bi sistem ne sandılar bizi ya allah kahretsin hepsini ok diploma noyu düşürüLdü O İİ ama ne bu açık uçlu sorular falan filan ve hadi 10 15 tane olsa tamam ama 150 diyolar npcaz halimiz yaman ama ne olsun türkiye de yasıyoz…….
gizem demişki 07 Haziran 09 16:29
offf ya bunları hazırlarken biraz öğrencileri düşünsünler biz 3 yıldır össnin sabit sistemine hazırlanmadıkmı şimdi gelip son sene bu sistemi değiştirmekte ne oluyor madem sıfırdan bi sistem yapıcaksınız bekleyin 2010 yeni liseye başlayan öğrencilere bildirin 2013 te onlara yapın gelip köklü bi sistemi tam ortadan silmekte ne oluyor bizim hayatımız bu sınava bağlı yaa 3 yıl boyunca çalışıosun okuldan 1, likle mezun olup en yüksek puanı almak için 4, yıl öğreniosun okul puanı kalkıomuş:S
ebru demişki 08 Haziran 09 00:04
bu ne yha ne açık uçlu sorusu tamamen saçma bi uygulama düşünemiyorum yha artı soru sayısını artıracaklar bu da demek ki konunun genelinden sorumlusun herşeyi bilmen gerek o konudan ayrıca o kadar yıl çalış, hepsini 2-3 saate sığdırsınlar tamam bu zaten önceki sistemde de wardı ama bu sistemde konu geneli ve ayrıntı fazla ben arkadaşlarım ve öğretmenlerim bu sistemi saçma buluyoruz …
ebru demişki 08 Haziran 09 00:06
beni bu konuda destekleyen arkadaşlarım warsa lütfen cewap yazssınlarr LÜTFENN..
ezel demişki 08 Haziran 09 15:43
tmm belki bu yeni sistemin avantajlarıda var ok ama şuda bi gerçek ki kimse ne olduğunu bilmiyo biz 3 yıldır eski sisteme göre hazırlanıyoz bütün yeni şeyleri bizde denemek zorundamısınız yaha denek tahtası deiliz biz nie herşey bize denk geliyo bizimle dalgamı geçiyonuz ne bu yaha biz öss kalksın diyoz adamlar bize dierinden daha saçma bi sistem getiriyolar başka işiniz yok mu sizin uraşcak kimse kalmadı tabi herkes örenci milletine yükleniyo canı sıkılan bişeyleri deiştiriyo
gamze demişki 08 Haziran 09 21:23
şu 3 sene çalıştık diyen arkadaşalara bu sözüm 3 sene çalıştığınıza inanmıyorum eğer çalıştıysanız da bu sizin için hiçbirşey farketmez değil mi 3 sene çalışan bir insan eski sistemide yapar yeniyide hiç alakası yok yani sanki konular değişiyor soru şekilleri değişiyor gibi konuşuyorsunuz arkadaşlar bu sene çalışırsanız elbette ki rahat rahat istediğiniz her yere gidebilirsiniz çalışan öğrenci için bahane yoktur unutmayın başarılar…
gökhan demişki 09 Haziran 09 20:31
ya sisteminneresi kötü. bu sistem kaymak gibi bence . ? bazıları olur derleri yüksek olur ama öss de bişey yapamaz. bazılarıda vardır dersleri kötütür ama deneme gibi sınavları süperdir.
gökhan demişki 09 Haziran 09 20:33
gosta_1993@hotmail.com en azından arkadaş bulalım. benle aynı kafada olanlarla
gökhan demişki 09 Haziran 09 20:35
musa msn nini versene
emre şahin demişki 10 Haziran 09 01:07
ya değişen her sistem fayda arıyor ama bazen yanılıyorlar . açık uçlu sorular nasıl bir REZALETTİR ya . x değerinin doğru tahmin edip kanıtlayamassak soru gitmiş olacak olurmu böle şey ya .. kınıyorum .. teste devam sonuna dek
emre şahin demişki 10 Haziran 09 01:08
seni destekliyorum ebru moon_fedai_kvvtmira@hotmail.com
kenan alpogan demişki 10 Haziran 09 06:10
Bu sistem berbat ve mantık dışı.Bu sistem geçmemeli.Gerekiyorsa itiraz edilmeli ve protesto gösterisi yapılmalı.Neden biliyormusunuz? Çünkü;
1-) Sınav stresi bir günken bu sistemde aylarca sürecek.Toplamda bir yılda beş kez sınava girmiş olacaksınız.Bu durumun insanları işinden gücünden edecek.Ayrıca öğrenci ve velilerin psikolojileri zedelenecek uzayan stresden dolayı.Senenin bir günü ÖSS yapıyorlar da trafik felç oluyor,kavgalar çıkıyor okul önlerinde ve ülke kilitleniyor resmen.Bunu beş güne yaymanın ve bir sürü sınav icad etmenin anlamı ne?
2-) Bu sistemde zaman ve katsayı engeli ortadan kalktığı için sayısal branştaki öğrenciler tüm testleri sınırsız zaman olanağından ve sayısalcı olmanın avantajından faydalanıp,sözel ve eşit ağırlık branşına ait tüm iyi bölümleri bir güzel tercih eder ve en iyi bölümleri doldururlar.Çünkü sayısalcı bir öğrenci zaten matematik ve feni yapıyor.Sosyal,edebiyat falan da yapar birden çok alanda yüksek puan alır doğal olarak.Bu sefer şehir dışında mühendislik okumak yerine,şehir içinde hukuk okumayı tercih eder.
3-) Öğrenciler alan seçiyor çünkü yetenekleri ve anlama kapasiteleri farklı.Kimisi sayısal dersleri seviyor,kimisinin de hafızası kuvvetli ve sözel dersleri seviyor.Herkesin yeteneği farklı.Öğrenci bunu bildiği için Lise 1′den sonra bölüm tercih ediyor.Şimdi kalkıp da bir anda sınavı değiştirip alan tercihlerini anlamsız hale getirmenin ne anlamı var? Bu tüm öğrencilere zarar veren ve onca zaman işleyen bir sistemi hiç eden gereksiz ve saçma bir uygulama.
4-) Çok test ve çok soru nedeniyle öğrencilerin ciddi manada usanç yaşayacakları kesin gibi.Nisan ayındaki testi yeteri kadar iyi geçmeyen bir öğrencinin haziran ayındaki teste demoralize girmesi zaten kesin.Bu durumda yeteri kadar iyi başarı elde edemeyecektir.Birde her dersten 80 soru sormanın nasıl bir usanç ve konsantre bozukluğu yaratacağını siz hesaplayın.Düşünsenize fen bilimleri testinde fizik 80 soru kimya 80 soru biyoloji 80 soru.Ne oluyoruz arkadaş ya?
5-) Zaten birinci bölümde Lise 1 konularını soruyorsun hesapta ÖSYM olarak.Öğrencilerin hepsi Lise 1 fen derslerini görüyor.Şimdi sözel,eşit ağırlık ve sayısal öğrencilerin Lise 1 fen dersleri bilgisini ölçmek için 30 soru neyine yetmiyor diye sorararlar adama. Lise-1 fen derslerinde kaç konu var? Bu kadar çok soru sormanın hiçbir mantıklı izahı yok.
6-) Yeni sistem gerek tercih aşamasında gerek sınava hazırlık aşamasında baştan sona bir kaosa neden olacaktır.Bu sistemde sınava hazırlık kitapları,dershanelerin programları vs sil baştan değişeceği gibi sınavtan sonra değişen ve abuk sabuk bir hal alan bölüm-puan ilişkisi de öğrencilere ve velilere çok zor anlar yaşatacaktır.
Ünal Yarımağan’ı şiddetle kınıyorum.Böyle bir sistemi hazırlıksız ve ani bir biçimde pat diye devreye sokmanın öğrenciler üstünde yaratacağı yıkıcı etkiyi hiç düşünmemiş herhalde.Sadece Lise-1 konularından ibaret olması gereken ÖSS birinci bölümünde bile birçok Lise-2 ve Lise-3 sorusu sorduran tuhaf biri kendisi.ÖSS’nin bu hale gelmesinde ve saçma sapan bir duruma girmesindeki baş aktördür kendisi.Emekli olmaya yakın kendi fantezilerini öğrenciler üstünde denemekten vazgeçsin.Bahsettiği sistem en az 15-20 sene sonra ancak uygulanıp oturtulabilecek bir sistem.Bu duruma itiraz edilmeli.Arkadaşlar ÖSS inanılmaz bir angaryaya ve saçmalığa dönüşecek.Tepkinizi dile getirin.
ayşegül demişki 11 Haziran 09 23:11
bence okul puanı saçmalıgı kalmalı. her okul aynı sartları saglamıyor. hiç adaletli değil okul puanı saçmalığı.össde kim ne yaparsa onla yerleşmeli. ayrıca yazılı sınav saçmalığı olmamalı çok saçma sanki ilkokul çocuğuyuz
asikızzzz demişki 14 Haziran 09 14:41
bu haksızlık ya ben lise 4. sınıfa geçtim seneye önümüze hiç alışık olmadıgımız bir sınav sistemi sunacaklar bizden de gelip bunları yapmamızı bekleyecekler. hem bu ikili sınavın ilk kurbanlarından olacagım adam gibi biri çıkıpta bizim fıkrımızı sormuyorlar sanki ögrenci olan onlar ohhh nasıl olsa onlar hayatlarını güvence altına almışlar ya biz ne yapacagızz???
şeyda demişki 15 Haziran 09 13:07
arkadaşlar meslek liseleri için iyi olur deniyo ama biz zatn lisede 2. bölüm qörmüyoruz ki ilk aşamalı sınawı qeçtik diyelim sonraki aşamasındakini nasıl yabcaz? hiç qörmediqimiz 2. bölümü 1 yılda ne kadar yapabiliriz ki sizce de saçma deil mi ??
şeyda demişki 15 Haziran 09 13:11
arkadaşlar meslek liseleri için iyi olcak deniliyo fakat lisede 2.bölüm qörmediqimiz için 2. aşamalı sınawı nasıl yabcaz?? ilk aşama kolay da 2.si zor :S sizce de saçma deil mi ???
aslı demişki 16 Haziran 09 12:43
hay ben sizin yapacağınız yeni sisteme tövbe tövbe bu ne yhaaa ne biçim bi sistem aslında hep bir diilekçe yazsak belki vazgeçerler. belli mi olur yaptıkları acımasızlık başka birşey değillll
aslı demişki 16 Haziran 09 12:45
hay ben sizin yapacağınız sitemin tövbe tövbe yaa ne biçim bi sistem bu yhaa acımıyorlar ki hiç bize aslında hep bir olacağız dilekçe vericez o zmn belki bi ihtimal vazgeçerler ben bu sistemle girmek istemiyorum ki ne buu böyle allah allh saçma sapan şeyler
ayse demişki 19 Haziran 09 10:43
bnm anlamadığım olay 1. aşama sadece 2 yıllıklar için mi olacak? bn meslek lisesiyim mesela cocuk gelişimi 2010da bndn mat2 yapmamı mı istiorlar okulda mat1. bile doğru düzgün görmezken bu nasıl bisaçmalıktır.
GÜLİSTAN demişki 19 Haziran 09 13:28
BEN HİÇBİRŞEY ANLAMADIM SINAVA AZ KALDI AMA YENİ SİTEMİN İNCELİKLERİNİ AÇIKLAMIYORLAR BARİ BİRŞEY YAPMIŞSINIZ ANLATINDA ONA GÖRE HAZIRLANAMIM 2010 KABUS OLMAZ UMARIM
GÜLİSTAN demişki 19 Haziran 09 13:31
ben de meslek lisesinde bilgisayar okuyorum 4 yıllık okumam için 2.aşamadan geçecemiyim ama ben mat2 ve fen 2 yapamıyorum ki? umarım yapmaayız…
cvp bekliyrum
şeyda demişki 19 Haziran 09 16:09
bnm bildiğim 1. aşamayı geçenler 2 yıllığı tercih edebilcekler ama mat2 ve fen2 konusunda kesin bi açıklama yok onun açıkLamasını da kısa bi süre içinde yaparLar umarım
büşra demişki 22 Haziran 09 14:01
bu ne ya !!!
ne doğru düzgün bi açıklama var ne mantık var bu sistemde !!
ben dil öğrencisiyim 2010 da sınava giricem ee nasıl bi sistem olacak !!
kesinlikle kabul edilmesin ! engel olalım !
su demişki 23 Haziran 09 10:54
ben a.ö.l okuyorum bu sistem çok yanlış bi sistem bende katılmıyorum bu sistem değişikligini keşke öğrencinin istediklerine göre yapsalar bence en ii si meslek imam hatip lisesi için yapılan bi sistem ALLAH fen aöl anadolu liselerine başarı nasip etsin herkese başarılar
müge demişki 24 Haziran 09 19:28
kafam karıstı sadece!
anlamadıgım bı cok nokta war acık we net anlatılmamıs.herkes bısey soyluo sayın yarımagan bı kez anlatmayla kalmayıp bicok kez anlatmalı dıe düsünüorum.en az sıstem deıgısıklıgıne yordugu kadar kafa yormasını istiorum ve allah herkse kolaylık wersin diorum.
ölüm gibi bsy
resmen;algılamakta,yasamakta…
ceyda demişki 29 Haziran 09 17:37
ne biçim sistem bu böyle.. güya bize kolaylık sağlanıyor. bence eski sisteme devam edilmeli.
fatma demişki 06 Temmuz 09 20:21
bencede güzel bi sistem inş türkiyede bu sistemi oturtabilirler.
yasemin demişki 13 Temmuz 09 17:53
ne bu yaa bu ünal yarımağan kafayı mı yedi ne demek açık uçlu sorular öğrencinin nerden aklına gelsin o an nasıl cevaplasın hem neye göre degerlendirilir test olunca kesin ve net oluyor en azından ne diye zorlaştırıyorlar öğrencilere niye bu kadar çektiriyorlar insan sınava girtmeye korkuyor biri artık durdursun bu saçmalıkları lütfen
gülşen demişki 14 Temmuz 09 01:06
bu nebiçim bi sistem ya saçmalamışlar yok böyle bi sistem bu site uyduruyo heralde artık kime inanıcağımızı şaşırdıkya biride düzgün adam gibi bşy söylesin yazılı cevapmış kolaysa gel sen cavapla alalh alalh yaaa
aycan demişki 14 Temmuz 09 01:36
ben anadolu teknik lisesi öğrencisiyim yeni sınav sisteminde istediğim bölümü seçebilicem fakat benim puanım kırılcak mı yoksa diğer liseler gibi okul puanım 0,8 ile mi çarpılacak lütfen cevap verin
hazal demişki 15 Temmuz 09 23:47
ya bu ne biçim bir sistem biz deneme tahtasımıyız adam gibi bir sistem oturtulmalı ve o sistem devam etmeli bence ..
nazli demişki 17 Temmuz 09 13:18
bence quzel olmuş ama su artan soru sayıları benı matte korkutuyo
kübra demişki 23 Temmuz 09 19:54
acık uçlu oturum ne ya…bu nası bı sacmalık anlamıorum..gıderek zorlastırıolar sınaw sıstemını…öss de klasık sorumu olurmus..uzun yada kısa cwp ne fark eder zaten heycendan bıldıgımızı de unutacaz..kısa cwp dıe kendınızı kandırmayın lutfen…bırakın artık şu sınaw sıstemını deiştirmeyi..
nida demişki 23 Temmuz 09 20:02
böyle şeymi olur ya birazda öğrencileri düşünün böyle yaparak mı türkiyeyi geliştirmeyi düşünüosunuz kendinize gelin artık
bilgin insan demişki 24 Temmuz 09 04:09
durun durun durun. bakın şimdi okuyun. size türkiyeyi anlatim. köydeki ögrencilere okul 100 verir. özel okullarda puan kavgası yaşanır. ögretmenlere ve dersanelere rüşvet verilir. vs vs . şimdi kendimi örnek verim. özel okulda okudum okul cok kotuydu sorunlar yasadim uyum sagliyamadim. yasadigim yerdede sadece 1 ozel okul vardi osmaniye ilindeyim. diger okullarda ceteler uyusturucu felan var herneyse.. gelelim asil konuya annem okul mudurune rusvet vermedigi icin beni okul sonuncusu yapmislar. okuldan bana 57 puan geliyor ama ben bu puanı hak etmiyorum şimdi ne olacak? ya ögretmenlere okul müdürlerine dersanelere yapilan bunca masraf ve yalakalığa ne demeli? sizce yeni sistem kötümü? anladınız? değişen hiç bişe yok hatta dahada güzel oldu ama anlıyan yok. haksızlıklar ortadan kalktı
mehfer demişki 24 Temmuz 09 18:30
bu kadar akıllıyı nereden buluyorsunuz mektebi varsa bizde kaydolalım yeni sitemi eleştirecek kadar zeki iseniz büyüyünce yök başkanı olup değiştirirsizniz fazla düşünmeyin kızlr (genelde kızlar yorum yapmış) çabuk ihtiyarlarsınız hady .mıdalay
öss demişki 27 Temmuz 09 17:06
bu ne biçim sistem ya of ne yaptıklarını sanıyorlar soruları da zor sordular zaten o ne biçim sözel di kazanamadım işte evinsinler
pelin demişki 28 Temmuz 09 13:59
son yılların en ii sistemi çalışan insana hiç birşey zor gelmez çok ii olmuş; ama görüyoruz ki bazıları hala rahatsız. ne öss yi sevdiler ne de bu sistemi,birde çok biliyorlarmış,sanki sınava girmişler gibi yorum yapılıyor bırakında bunun cevabını seneye bekleyerek görelim siz sadece çalışın…
selman kadiroğlu demişki 30 Temmuz 09 00:54
Valla hiç bir şey anlamadım.Kafam allak bullak oldu.inşallah biz öğrencilere hayırlı olur
perihan demişki 06 Ağustos 09 11:01
süper bence bu yazıyı okuduktan sonra anlamayacak ne var madem anlamadın bir kez daha oku yök çok teşşekkür süper ötesi bir yöntem
perihan sel demişki 06 Ağustos 09 11:03
süper bir yöntem yök çooook teşşekkürler süper ötesi bir şey allah razi olsun
perihan şen demişki 06 Ağustos 09 11:05
sagol meb ve yök bu yaptıgınız sistem çook güzel bir sistem yaaaaaaaaaaa inşaallah güzel bir yer tutturuuzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
perişan öğrenci demişki 09 Ağustos 09 17:26
bu ne ya hiç bişey anlamadım eski sisitem daha iidi yazı mı olcakmış bide daha neler ya:(yazılı olup olmıca konusunu anlyan var mı?
öss nin oyuncağı demişki 12 Ağustos 09 15:23
tek diyebileceğim kul hakkına giriyorsunuz.allah rızası için kaldırın şu yeni sistemi yaa.kendimden geçtim aileleri düşünün ya milletin göbeği çatlıyo çocuğunu okutabilmek için dersanelere tonla para yağdıriyorlar.tek istediğim yazılı kısmı çıksın bariii…
berrak demişki 18 Ağustos 09 00:38
ben meslek lisesinde okuyorum bu sene yani 2010 yılında össy girecem ama ne yapacağımızı arkadaşlarla bilmiyoruz.sistemi kolaylaştırdık diyorlar ama henüz hiçbirşey belli değildir.bence bize karşı yani bu yıl girecek olanlara karşı büyük bir haksızlık var orta da öncelikle sınavsız geçişleri kaldırmaları çok kötü oldu sistemi neden bu kadar zorlaştırıyorlar ki yok sa bizim okumamızı istemiyormusunuz neden türkiye de sadece okumak gibi sorunlar ortaya çıkıyor hepppppp lütfen dikkate alın yazdıklarımı
inci demişki 18 Ağustos 09 11:29
ben üniversite öğrencisiyim bu sene tekrar girmeyi düşünüorum ve sistem çok saçma 150 soru matematik çözülebilirmiş yök başkanı bi kerede oturup 150 soru matematik çözsün bakalım robot değiliz insanız biz benim şuan okuduğum bi bölümüm var ben şanslıyım ama kazanamayan yada yeni gircek olan arkadaşlrıma Allah klolaylık versin… sitresi azaltmak için sınavı yayıyolarmış eskiden bi gün sitrs yapıp geçiodu şimdi habire sitres
inci demişki 18 Ağustos 09 11:35
ben üniversite öğrencisiyim bu sene tekrar girmeyi düşünüorum ve sistem çok saçma 150 soru matematik çözülebilirmiş yök başkanı bi kerede oturup 150 soru matematik çözsün bakalım robot değiliz insanız biz benim şuan okuduğum bi bölümüm var ben şanslıyım ama kazanamayan yada yeni gircek olan arkadaşlrıma Allah klolaylık versin… sitresi azaltmak için sınavı yayıyolarmış eskiden bi gün sitrs yapıp geçiliodu şimdi habire sitres katsayıdaki değişmeler iiyi olmuş gerçekten çok fazla insanın hakkı yeniyodu
merve demişki 18 Ağustos 09 15:29
bence bu yeni sistem iwi oldu herkes öss sınavı yaklaşmadan hedefini belirleyip ona göre bir program izlemeli ben bu haberi duyunca çok sevindim bende eğer allah izin verir de ve benim çalışmam yeterli olursa ECZACILIK istiyorum benim de kimya ve biyoloji ağırlıklı yapmam gerek ama öğrencilerin hayatı tamamen sınav oldu o biraz kötü ben simdi lise 3 geçtim yazın bile ders çalişiyow tatil uapamıyoz hiç
merve demişki 18 Ağustos 09 15:36
yukarıda yapılmış olan yorumlar n bazıları hoş değil bence o yorumu yapanlar ünv için bakmıyolar öss ye emek vermeyen kişiler gibi onları okuyunca öyle görünüwo ne kadar erken hayata atılmak o kadar güzül kendi paranı kazanacan sonuçta ben yök e çok teşekkür ediwow
ayça kaya demişki 18 Ağustos 09 20:00
yazılı kısmını nerden çıkardınız ki? Test olacak sadece daha fazla soru o kadar..ve güzel oldu gibi çalışanlar daha çok belli olcak.ve de meslek liseleri için iyi oldu ama bizim için yani benim yerimde olanlar için fen liseleri anadolu liseleri için bişey değişmedi..
mehmet emin demişki 20 Ağustos 09 18:34
tüm islam alemine hayırlı olsun….!
ESKİLER TANIR…!
nuran demişki 31 Ağustos 09 14:05
arkadaşlar bu kadar korkmayın ya buna da alışırsınız biz yök ün maşası sayılırız artık alışın buna yakınacağımıza çalışmaya başlamamız lazım başka çare yok burası türkiye
rukiye demişki 31 Ağustos 09 21:01
bence ii olmuş kötü olmuşa gerek yok.Ben adam gibi çalışacağım sanki önemli bir yazılıya giriyormuşum gibi gireceğim.İnsan bildikten sonra 3 soru olmuş 5 soru olmuş fark ettmez.!1 sınaw 5 sınav farketmezzz! sadece stress artacak oda gerekli eleme yapacak.Kendi lehimize kullanabiliriz.Heyecanını bastıran daha şanslı.. ???
gökhan demişki 02 Eylül 09 11:06
nesir ya gelen giden bişey yazıyo
mehmet demişki 05 Eylül 09 04:34
yaa ben meslek lisesi mezunuyum sınıf öğretmenliği okumayı çk istiyorum önceki sisteme göre imkansızdı bu bu sisteme göre artık alan kalktığına yazabilirmiyim sınıf öğretmenliğini nasıl bişey bu anlamadım ki
burak demişki 08 Eylül 09 01:33
ya ne yapmak ıstıyorsunuz sız ınsanı okumaktan sogutuyorsunuz bız burda bır sınav sıtresnı cekerken sımdı ıkı sınav olucak var mı boyle bırsey bızım neler cetıgımızı hıc bılmıyorsunuz sınav yuzunden ne sıtrese bunalıma gırıyoruz ama tabı bızım psıkolojımızı dusunen yok herkes kendı kafasına gore sıstem cıkarıyor hıc demıyorsunuz kı okullarda ogrencılere anket yapıp soralım nasıl bır sınav sıstemı onerıyorsunuz dıye ama nerde burası turkıye ıste daha ne olsun ooofffffff ooooffffffff
merve demişki 09 Eylül 09 17:30
bence bu sınav sistemi çokkkkk kötü kolaylaştıracaklarına zorlaştırıyorlar yaa bu neee ben böyle bişi görmedim yaa şimdiiiii bizzzz ne yapacazzzz:((((((
asmin demişki 10 Eylül 09 15:43
açık uçlu soruda neymiş ösym benim yazımı bakalım okuyabilecekmi?hem nasıl olcak aynı cevap kağıdı benim cevap kağıdım 1 gün boyunca okuldamı bekliycek diğer sınava girene kadar ben mi yanlış anlıyorum anlamadım
diren demişki 11 Eylül 09 13:09
boktan bır sistemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
aslı demişki 13 Eylül 09 20:58
ya katılıyorum burak sana gerçekten çok kötü bi durum biz ünv.için burda sitrese bunalıma giriyoruz kendimizi teste alıştırıyoruz ama karşımıza 2 tip sınav sistemi çıkıyor yok böle bişey ne yapmaya çalıştıklarını anlamıyorum karşıyım böle bi duruma buda nerden çıktı ya anlamış değilim biz burda başaraz die çabalarken ne zorlukların üstesinden geliyoruz tabi karşı taraf bizim ne halde strese grdiğimizi bilmiyor çok basit geliyor heralde ama şunu diyeyim karşı tarafa biz burda bu şekil konuşuyorsak elbet bi bildiğimiz var hiç birşey kolay olmuyor burda okumak için elimizden geleni yapıyoruz başarıcaz die bu sisteme alışmışken karşımıza çok saçma gereksiz bi siistem çıkyor peki hiç dşünmüyor musunz?acb yapablceklermi die insan hemen böle pat die karar vermez birazda talebelerin görüşlerini almak gerekiyodu nasıl olur sizce die ama yok ya bakıyorumda herşeyi kendi bldikleri gibi yapmışlar sanki sınava giren onlar olcak tabi çok kolay sizin için dimi… bak şimdi ne haldeyiz yapablcezmi die soru işaretleri var aklımzda bunlarımı dşünelim yoksa sınavımı anlamıyorum ben bu sistemi ya tek kelimeyle kimse yapamıycak böle bi sistemi ortadan kaldırın herkesi soğutuyosunuz uzaklaştırıyosunuz bundan emin olun….böle bi saçmalık olamaz bide klısık diyo ya ii hadi ben yaptım diyelim peki bazıların klasik yapma yetenekleri yoktr teste vardır bnları hç dşünmüyomusunz anlamıyorum gerçekten berbat bi durumm
erhan demişki 14 Eylül 09 12:41
ya millet koboy olmuş gidiyor bizide peşinden sürüklüyor
MUHAMMET demişki 20 Eylül 09 22:19
ARKADAŞLAR HEPİNİZ HAKLISINIZ…SINAV SİSTEMİNİ DÜŞÜNMEKTEN ARTIK DERSLRE VEREMİYORUZ KENDİMİZİ….HADİ HAYIRLISI DİYELM..
RAHAT OLUN HERSEY OLACAGINA VARIR…
cihat ecer demişki 23 Eylül 09 10:14
gerçekten bence bu yıl ki sınav sistemi çok güzel bende imamhatipliyim bu sınav siistemiyle kat sayıda kalktuı yani imam hATipliiler için büyük fırsat olsu şimdiye kadar bir çok arkkadaşım üniversite yüzü görmedi ama kat sayı kalkma fırdatı ile inşaalljha çalışarak başaracağız (cihat ecer;)
fidan demişki 06 Ekim 09 10:20
idare eder bi sistem sayılır en azından meslek liseleri için iyi
ümit demişki 08 Ekim 09 21:04
iyi günler bu sınav sistemi önceki senelere göre daha iyi bide bölüm ayrılıgı kalktıgı için isteyen herkes istedigi alan da siçim yapabilecek bu türden çok iyi arkadaşlar taban puanın kaç oldugunu bilen varsa lütfen yardimci olsunlar
nuriye demişki 12 Ekim 09 14:10
bence biraz daha iyi olabilirdi mesela meslek lisesi olarak alanlarıyla ilgili soru tipleri olabilirdi ortak olan dersleri sadece lise 1 de görülüyor başkada görülmüyor.
adem demişki 15 Ekim 09 16:09
ya bence hiç degil eskı sıstem daha ıyı hanı oklu puanları kalmıştı fazla bir fark yok iyice araştırısanız görürsünüz neyse bırde boyle denıyelım her sene degışecek bu sınav denılen lanet şey neyse hepınıze başarılar yenı sezon için
adem demişki 15 Ekim 09 16:14
ya bence hiç iyi bir sınav sistemi degıl hanı okul puanları eşit olacaktı fazla bir şey düşmemiş ki iyi araştırırsanız görürsünüz
)
muharrem demişki 21 Ekim 09 15:52
ya bu sene üniversite sınavı tama olarak nezman biliyomusunuz yardımcı olursanız sevinirim tüm herkeze başarılar dilerim
beril demişki 21 Ekim 09 20:08
bence fena deil ama sadece stresimizi azlması açısından filan. ama yani iyi bi iş yaptıklarını sanmıştım yine herşeyi edip batırmışlar açık uçlu sorular ne bee siz adam gibi kitapcıklarımızı dağıtın şıkları koyun ki öss de olduğumuzu anlıyalım açık uçlu soru filan iğrenç olmuş okulda yazılımı oluyoruz sanki adam gibi yapın şu sınavı.yeter be Türkiye ne hale gelio yaa
beril demişki 21 Ekim 09 20:12
haa bide madem sayın nimet çubukçu bize kolylık olması açısından yapmış. o zaman bi zahmet sınav merkezlerinin içine ilçeler de katılsın sonuçta eski öss değil kaç kere gidip gelicez sınava bizi o kadar düşünüosanız sınav merkezlerini ilçelere de kaydırın
nimet demişki 23 Ekim 09 23:17
böyle bi zihniyete de bu yakışırdı zaten . insanaların kafalarını bulandırmaktan başka bir işe yaramayan tüm başkanlara oturup düşünmelerini tavsiye ederim tabi o kafa varsa
emine demişki 24 Ekim 09 15:38
hiç hoş birşey değil bu sistem:(
ömrü hatatımda böyle tuhaflıklarla ilk kez karşılaşıyorum böyle olacağına mat1 tr1 bunların kaklması daha mantıklı diye düşünüyorum ama büyüklerimiz nasıl düşünüyr bilemiyorum o yüzden hiç sevmiyorum bu laned sistemi..
ilgililere duyurulur?
ugur demişki 25 Ekim 09 20:22
ben ugur darar! ya, bencede güzel amabende polis olmak ıstıyorum ama bende cekıngenım bu konuyu bıraz daha acıklamanız gerek bız ogrencılere bıraz dah hatta daha fazla acmanız gerek tesekkur edıyorum saygılar. ALLAH hepınımıze yardım etsın korkmayın ALLAH herkesın yardımcısıdır………..
bergen demişki 29 Ekim 09 15:32
ya benim anlamadığım meslek liseleri artık istedgi alanı seçebilicekmi ben daha bı yıl mezun oldum yada geçiş hakkı hala devam ediyomu yani biz etkileniyomuzyuz bu sınav sistemnden yoksa bundan sonrakiler içinmi bi yardımcı olun
ela demişki 29 Ekim 09 16:07
\’ BURASI TÜRKİYE \’
yhaa var yaa nisan ayında olması sten sçmalık ya hade ekim aynı saymaylm 6 ay kaldı yaa 6 aya ne sıqblck snra o strsle onlarda unutlck bişi anlamdım su sınvdan ama ygs 2 de sdce sözel bölmde olnlar ybcık sdece o bkmdan gsel herks kndi bölmnden ybck bska hç bi güselliqi yk bu sistemn … vala bu snee gireck arkdslara tvsyem böle buralarda vakt harcamaylm oturup çalıslm yksa herkes gder bi yrelre bis hala buralarda tklmaya devm ederss
2010 da qrck tm arkdslara basarılar diliyorumm .. !!
rabia demişki 01 Kasım 09 20:41
ya kardesım boyle sacmalık olmaz her yıl bunu yapıyolarmeslek lısesıne 2 yıllık duz gecış verıyolarda duz lıseyı nıye sınava emanet edıyolar sankı duz lısedekıler dogustan profösörmüs gıbı ya yapmayın allah askına duz lısedekı egıtımın nesıne guvenıyosunuz sız yaa valla harcanıyoruz bu haktır ben hakkımı helal etmıyorum arkadas
fatma zehra demişki 02 Kasım 09 19:06
ne yapacaklarını şaşırdı bunlar yaf
fatma zehra demişki 02 Kasım 09 19:06
ne papacaklarını şaşırdılar
Alaattin Ataş demişki 03 Kasım 09 12:13
Bnce Super Bı Sıstem Hıckımse Aglamasın Olması Gereken Zaten Buydu Senelerden Berı Esıtlık Yoktu …Adelet yERıNı bldu
defne demişki 04 Kasım 09 11:47
farklı bir sınav tarzı olcak… Belki de böyle bazı şeyler daha da güzel olur .bu sene ben de gireceğim için açıkcası heyecanlıyım ve aynı heyecanla sınavı merak ediyorum